Ve 13. ročníku soutěže Bobřík informatiky se 19 studentů stalo úspěšnými řešiteli. V testu bylo potřeba získat 120 bodů, přičemž za nesprávné odpovědi se body odečítaly.
Letošní celonárodní online soutěže v informatice se v kategorii Junior zúčastnilo 135 studentů 1. a 2. ročníků, z nichž 15 získalo v testu potřebný počet bodů. Tří nejlepších výsledků dosáhli: Matěj Schneider (1. B), Tomáš Peter (2. D) a Jan Nowrotek (1. D).
Každé úterý a středu probíhá v naší nové laboratoři virtuální reality kroužek 3D modelování v programu Blender. Kroužek je otevřen všem zájemcům, předně z řad studentu SPŠ Karviná. V úterý docházi studenti 3.D, kteří si vytvářejí 3D modely, které budou prezentovat příští rok ve svých maturitních pracích. Ve středu dochází naší prváci, kteří se učí základům modelování pod vedením našeho kolegy Rycharda Jelena.
Ve 12. ročníku soutěže Bobřík informatiky se 17 studentů stalo úspěšnými řešiteli. Letošní online soutěže v informatice se v kategorii Junior zúčastnilo 11 543 soutěžících a Ondřej Varcop z 1. D získal plný počet bodů a jako další, kteří dosáhli stejného výsledku, se umístil na první příčce (z celkového počtu 3 539 úspěšných řešitelů).
V sobotu dopoledne proběhl na naší škole Den otevřených dveří. Při této příležitosti jsme navázali spolupráci s firmou RenderWaves Studio, která se specializuje na tvorbu software pro 3D grafiku - QUINE ENGINE, jenž chceme využívat v naší nové laboratoři virtuální reality. Současně se těšíme na spolupráci se Základní školou D. a E. Zátopkových, která má v oblasti 3D grafiky mnoho co nabídnout našim studentům.
V souvislosti s nově vznikající učebnou virtuální reality na SPŠ Karviná, absolvovali 26.3. učitelé Robert Adámek a Martin Kijonka školení 3D vizualizace dat za použití open source softwarového nástroje Blender. Školení probíhalo ve it4i centru na VŠB TU Ostrava, vzhledem k mezinárodní účasti byla jazykem školení angličtina.